tirsdag den 18. november 2014

Vegansk karrysalat






Praktikken er skudt i gang med et brag og det er godt nok lidt hårdere end jeg havde forventet. Det har selvfølgelig lidt at gøre med at jeg er i gang med at læse en trilogi, som jeg slet ikke kan lægge fra mig - så i stedet for at sove i toget, sidder jeg og læser. Udover det har jeg jo også en del at læse som lektier, men det får jeg alligevel ikke noget ud af at læse i toget. Så nu er det bare med at få fundet rytmen, selvom det er svært at have overskud til noget som helst når jeg først er hjemme kl. 18. Det bliver godt med en weekend, der oven i købet er forlænget!

Jeg spiser meget det samme pålæg hele tiden og det er egentlig ikke fordi jeg er træt af det som sådan (jeg elsker hummus og avocado på et stykke rugbrød!), men det er nu også rart at prøve noget andet. Her beholder jeg de lækre kikærter og får også en masse lækker karry proppet ind. Mums!


4 personer
Det skal du bruge:
2 dåser kikærter (du kan også selv udbløde og koge)
2 gulerødder
4 forårsløg
1 dl rosiner
1 dl nødder (jeg brugte cashew)
1 dl hummus, fortyndet med vand
1 citron, saften heraf
1 spsk god karry
1 tsk hvidløgspulver
Salt og peber


Sådan gør du:
Mos kikærterne groft med en gaffel og lad gerne nogle af dem være hele. Riv gulerødderne groft, skær forårsløgene i skiver og hak nødderne groft.
Bland den fortyndede hummus med citronsaft, karry og hvidløgspulver. Bland det hele sammen i en stor skål og smag til med salt og peber.

Server i en ristet bolle med lidt frisk koriander.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar