fredag den 6. juni 2014

Havregrød á la gulerodskage






Som jeg sikkert tidligere har nævnt, så elsker jeg at finde nye varianter af havregrød, så jeg ikke helt får det samme at spise hver morgen - jeg kører nemlig hurtigt træt i min morgenmad og så ender det med at jeg helt skipper den. Den her smager rent faktisk af gulerodskage, så den kommer lige op på min favoritliste!


1 person
Det skal du bruge:
1 dl havregryn
2 dl vand
1 mellem gulerod, revet groft
1 tsk kanel
1/2 tsk kardemomme
En knivspids stødt nellike
En knivspids salt
1 spsk sirup

Soyayoghurt naturel
Hakkede nødder


Sådan gør du:
Bland havregryn, vand, gulerod, krydderier og sirup sammen i en gryde og kog det op. Skru ned for varmen når det koger og lad det stå til havregrynet har suget al væsken til sig. Server med lidt soyayoghurt og hakkede nødder på toppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar