fredag den 14. marts 2014

Vegansk chokolademousse - og en update på MmM







Jeg har tit hørt, at man kan lave chokolademousse med avocado, men jeg har altid syntes at det lyder lidt for underligt til mig. Men jeg var alligevel lidt for nysgerrig, så jeg var jo nødt til at prøve det. Det er faktisk en perfect dessert, for man kan både servere det for veganere, laktose-intolerante, glutenallergikere og folk på paleo diæten. Det er virkelig nemt at lave og så er det jo perfekt til de aftener man bare har brug for ET ELLER ANDET og man alligevel har nogle meget modne bananer og avocadoer - for SÅ syndig er den jo heller ikke...
Det er bare vigtigt at bananen og avocadoen er modne, for ellers smager de alt for meget igennem.

Marts Med Medfølelse går rigtig godt for mit vedkommende. Herhjemme spiser jeg 100 % vegansk, men jeg er kommet til at synde et par gange. Jeg var omme i byen med en veninde og vi ville lige have en hurtig bid brød, så vi tog ind på Emmerys og bestilte en bolle med grøn pesto - da vi sidder og spiser den går det pludselig op for mig, at der da er ost i pestoen. Nå. Så har jeg også drukket kakaomælk, for de blev delt gratis ud på skolen og jeg havde ikke lige tænkt på, at der jo er mælk. Men ellers synes jeg faktisk slet ikke, at det er så svært. Jeg var ude at spise med nogle veninder for en uge siden og der fik jeg bare en vegansk pastaret, som kokken lige havde lavet. Det var da service!


2 personer
Det skal du bruge:
1 meget moden
1 meget moden avocado
10 dadler
3-4 spsk kakaopulver
Saften fra 1/2 lime - og evt. også lidt skal, hvis du kan lide det
1/2 tsk kanel
1/2 vanille


Sådan gør du:
Pil bananen og avocadoen og fjern evt. stenene fra dadlerne. Smid alle ingredienserne i en blender og blend til du har en glat mousse. Hæld det i de skåle eller glas, som du vil servere det i og stil det i køleskabet i en times tid. Pynt med fx pistacienødder og blåbær.



1 kommentar:

  1. Yum, elsker altså denne version af chokomousse, især med peanutbutter på toppen.

    - Anne

    SvarSlet