søndag den 15. december 2013

Penne arrabiata


I må rigtig meget undskylde, at jeg ikke er så aktiv på bloggen lige for tiden. Jeg er inde i en rigtig pressen periode med praktik og den sluger simpelthen al min tid og energi - så bloggen kommer desværre i sidste række.

Opskriften her er egentlig gammel, men jeg har aldrig fået den postet. Jeg lavede den sammen med en veninde, der var vegetar før jeg blev det. Jeg rystede lidt på hovedet da hun fortalte mig, at hun var blevet vegetar, men der gik jo alligevel ikke mere end et halvt års tid, før jeg selv blev det.

4 personer
Det skal du bruge:
250 g penne
En sjat olie
6 fed hvidløg
1 tsk tørret chili (knust, flager eller pulver)
4 tomater
1 dåse flåede tomater
1 tsk sukker
½ citron - revet skal heraf
1 dl hakket persille
Revet parmesan


Sådan gør du:
Kog pennene al dente.
Hak hvidløg fint og steg det kort i olien sammen med chilien. Hak tomaterne fint og tilsæt til hvidløgene. Steg et par minutter. Tilsæt de flåede tomater. Smag til med sukker, salt og peber og lad det simre i 30 minutter.
Tilsæt ca. 1 dl af kogevandet til tomatsovsen og tilsæt persille og citronskal. Rør sammen med pennene og server med revet parmesan.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar