fredag den 4. oktober 2013

Persillepesto



Jeg har længe gerne ville prøve at lave min egen persillepesto, ligesom jeg har forsøgt mig med rød pesto (se opskriften her) og endelig fik jeg taget mig sammen til det. Min pesto blev lidt tyk i det, for til sidst begyndte jeg at kunne smage olivenolien og så ville jeg ikke putte mere i. Men man kunne måske godt putte lidt vand i i stedet, hvis man gerne vil have en mere blød pesto.

1 lille portion
Det skal du bruge:
2 bundte persille
40 g pinjekerner
40 g solsikkekerner
En god olivenolie
Salt


Sådan gør du:
Skyl persillen godt, og kom den i en blender. Du kan med fordel også bruge stilkene, men de skal bare skylles helt fri for jord. Blend persillen sammen med kerner og olie og smag til med salt og evt. mere olie og flere kerner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar