tirsdag den 28. maj 2013

Rabarberscones og vegansk kagefråds



I søndags var jeg til vegansk kagefråds i Botanisk Have, sammen med en masse andre veganere. Det var virkelig et overflødighedshorn af kager - gode som mindre gode, men det er jo en smagssag. Vejret var rigtig lækkert og jeg fik også lidt røde kinder, men det blæste desværre en del. Men det gik og det var rigtig hyggeligt. Jeg havde lavet disse lækre scones i en vegansk udgave, hvor jeg havde skiftet mælk ud med rismælk og fløde med soyafløde. Desuden får I lige lidt billeder af de lækre sager. Klik på billedet, for at gøre det større.

10 stk.
Det skal du bruge:
250 g rabarber
2 spsk sukker
1 tsk vanillesukker

125 g mel
2 tsk bagepulver
50 g sukker
1/2 dl mælk
1 dl fløde


Sådan gør du:
Skær rabarberen i skiver à ca. 1 cm og kog den op med sukker og vanillesukker. Det skal bare lige op og simre, lad det køle af herefter.

Tænd for ovnen på 180 grader.
Rør mel, bagepulver, sukker, mælk og fløde sammen i en skål og tilsæt rabarberen. Dejen skal være blød, men ikke alt for våd, så tilsæt evt. lidt mere mel. Form små boller og læg dem på en beklædt bageplade - brug evt. en spiseske, hvis de ikke er til at forme med hænderne. Bag dem i ca. 20 minutter, til de er let gyldne.










3 kommentarer:

  1. Er det muligt at få opskrifter på nogle af de andre kager? Det hele ser så lækkert ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria.
      Hvis du smider din e-mail (du kan evt. sende den til min mail, se den under Kontakt) og en liste over hvilke kager du synes ser spændende ud, så skal jeg se hvad jeg kan gøre :o)

      Kærligst, Mie

      Slet
    2. Haha, jamen det er faktisk alle kagerne! Måske med undtagelse af hindbærsnitterne :-) Du må meget gerne sende hvad du kan få fat i til mariejosiasen@hotmail.com

      Slet