mandag den 1. oktober 2012

Kyllingetærte



4 personer

Det skal du bruge:
Dej:
1 æg
250 g mel
125 g smør
½ dl vand
En knivspids salt

Fyld:
400 g kyllingebryst
2 løg
2 røde peberfrugter
1 spsk olie
2 dl piskefløde
2 æg
75 g revet ost (jeg bruger parmesan)
1 spsk paprika


Sådan gør du:
Tænd for ovnen på 200 grader.
Bland alle ingredienserne til dejen sammen og stil den i køleskabet en halv time. Læg derefter dejen i en smurt tærteform og forbag den i 15 minutter.
Skær kyllingen i tern og hak løgene fint. Steg løgene i lidt olie på en pande til de er klare og tilsæt kyllingen. Steg til det har fået farve over det hele. Skær peberfrugt i tern, tilsæt og lad det hele småstege lidt i 5 minutter. Bland fløde, æg, ost og paprika sammen i en skål. Hæld kyllingen op i tærteformen og hæld æggemassen over. Bag i ovnen i 30 minutter.

TIP: Når du lægger dejen i tærteformen, må den gerne stikke lidt op over kanten og være tyk i bunden, da den krymper lidt i ovnen.

2 kommentarer:

  1. Hej Mie
    Jeg vil lave tærten for familien som jeg bor hos her i UK, den lyder nemlig rigtig lækker! :-D

    Jeg har bare et lille spørgsmål; hvor stor tærteform brugte du? ( bare gi' et ca cm mål)

    SvarSlet
  2. Hej. Jeg håber du er kommet godt frem og at alt er vel. Jeg bruger en tærteform på ca. 24 cm :) Knus

    SvarSlet